HTML

Balatinring Sávoly MotoGP pálya 2009-től (Grupo Milton és a többiek)

2010.03.05. 09:41 MutyiGP

 2009. április 21. - Nové Vieska nad Vahorú Mikulás kaphatja a versenynaptár szeptemberi időpontját !

A MotoGP kizárólagos jogaival rendelkező Dorna spanyol vállalatcsoport jelezte, a pálya körüli bizonytalanságok miatt egyelőre lebegtetik a szeptemberi Magyar Nagydíj kérdését. Alternatívaként mindenesetre megvizsgálják, hogy erre az időpontra az újonnan épült, a világ élvonalába tartozó szlovák pályán rendezzék meg a futamot, amely ezzel természetesen szlovák nagydíjjá változik.

A várható heves esőzések miatt tovább csúszhat a pálya befejezése Sávolyon. A kivitelező közleménye szerint a meteorológusok előrejelzése alapján komoly csapadékmennyiségre számítanak, amely a helyi altalaj sajátosságai miatt megnehezítheti, vagy akár lehetetlenné is teheti a vízelvezető árkok ásását. A pálya egyébként átadás-közeli állapotban van, a talajegyengetés teljesen készen áll, már csak az ágyazat, az aszfalt, a kiszolgálólétesítmények, a közművek és az odavezető utak hiányoznak. Az építő cég szóvivője közölte, nincsenek aggályaik a szeptemberi magyar nagydíj megrendezésével kapcsolatban.

2009. május 28. - Szlovákia kapta meg a versenynaptár szeptemberi hétvégéjét !

A főszervező Dorna képviselője sajtótájékoztatón bejelentette, hogy a pálya körüli bizonytalanságok miatt a Magyar Nagydíjnak szóló mandátumot visszavonták, és a komoly összefogásban lobbizó új, világszínvonalú szlovák pályának ítélték a dátumot. Ezzel megnyílt a lehetőség, hogy már egy évvel a tervezett dátum előtt a Szlovák Nagydíjért motorozhasson a mezőny.

Csalódott vagyok - mondta el kérdésünkre Talmácsi Gábor világbajnok - Mindenképpen versenyezni akartam a magyar pályán, hogy hazai közönség előtt motorozhassak a harmadik világbajnoki címem felé.

2009. július 10. - Nem halad a kivitelezés forráshiány miatt

Mivel az idei futamot a döcögősen haladó építkezés először kétségessé, majd kivitelezhetetlenné tette, a nagyberuházó által felvett uniós támogatás összegét vissza kell téríteni.

- A pályázatban szerepelt a szeptemberi Magyar Nagydíj megrendezése is. Mivel a Dorna érthetetlen okokból nem a sávolyi pályának ítélte meg a szeptemberi időpontot, önhibánkon kívül lehetetlen helyzetbe kerültünk. Saját forrásokból egy ekkora beruházást nem tudunk finanszírozni, az egyetlen megoldás az állami beavatkozás lehet.

Teljes lendületben a Szlovák Nagydíj. A kormányzat támogatásával a délről - így Magyarországról is -érkező vendégek könnyebb közlekedését segítendő kétszer kétsávos autópályát építenek a magyar határig. Ugyan az idei nagydíjra csak autóútként, leállósáv nélkül készül el, de a szervezők és az állam hosszú távra gondolkodik, így a jövő évi nagydíjra már pályán érkezhetünk.

Mivel az állam igen erős szerepet vállal a motorsport támogatásában, tárgyalások folynak arról, hogy a futam idejére pályadíjmentesen használható legyen az új szakasz.

2009. augusztus 9. - Eljárás folyik a sávolyi kivitelező egyik alvállalkozója ellen

A rendőrség igen szűkszavú közleménye szerint csalás, sikkasztás miatt távollétében eljárást indítottak a közműveket építő alvállakozó ellen.

Informátorunktól megtudtuk, G. Gábor vállalkozó, aki a rossznyelvek szerint a Baumag-, Energol- és MÁV-Biztosító ügyekben is érintett volt, ám megúszta a felelősségrevonást, éves szabadságát tölti Trinidadon. A gyanú szerint a közművek bekötését végző vállalkozó feketén dolgozó munkásokkal ásatott gödröket, majd üresen temettette be őket, és csak néhány kiálló cső- és vezetékdarabot helyezett el a közműárkok végeinél.

Úgy tudjuk, a rendőrség azt is vizsgálja, hogyan vehette át a műszaki szemlebizottság a közműveket úgy, hogy az előírások szerint vizsgálniuk kellene azok működését is.

2009. szeptember 19. - a hétvégi magyar nagydíj helyett szlovákiában futnak a motorok.

E hétvégén rendezik Nové Vieska nad Vahorú Mikulás szlovák város mellett azt a szlovák nagydíjat, amelyet a be nem fejezett magyar pályátől vont meg a Dorna spanyol szervezőcég. Talmácsi Gábor világbajnoki esélyesünk bizakodóan várja a versenyt, amelyre a közelsége miatt várhatóan igen magas számú magyar rajongótábor látogat majd ki.

2010. május 13. - Még mindig rendezetlen a sávolyi pályakezdemény tulajdonjoga

A Sávoly önkormányzata által érvénytelenített szerződésen pereskednek a felszámolt kivitelező hitelezői és a polgármester. Mint ismert, az ingatlan jogilag még a település tulajdona, ám a rajta többé-kevésbé elkészült építmények a hitelezők birtokába kerültek. Továbbra sem tisztázott azonban, kit terhel majd az uniós hitel visszafizetése.

2011. január 10. - Magyar versenymotor debütálhat a pályaavatón

M. Imre főkonstruktőr országos sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy elkészültek a magyar versenymotor tervei, majd látványterveket osztott szét a tudósítók között, és bemutatta a csíkszeredai Jakab Áron bácsit, aki az új modell makettjét fogja kifaragni tölgyfából. M. Imre a szaksajtó azon munkatársait, akik új Danuvia motorokkal érkeztek a sajtótájékoztatóra előbb megköpdöste, majd feketemágiával elátkozta. Hollétéről azóta nincsenek pontos információk.

2012. augusztus 21. - Gokartpályaként hasznosítaná a félbemaradt pályát a sávolyi önkormányzat

A kért, de meghíúsult fedett gokartpálya helyett követeli magának az önkormányzat a tervezett MotoGP pálya torzóját. Mivel a terület a mai napig az önkormányzat tulajdona, minden esélyük meg van arra, hogy használatba vegyék az aszfaltot.

A megyei műszaki hatóság azonban egyelőre húzódozik. Arra hivatkoznak, hogy az elkészült aszfalt botrányosan gyenge minősége, iletve a félbemaradt építkezés torzió nem teszi alkalmassá a pályát arra, hogy gyermekeket engedjenek a területen belülre.

2018. január 2. - Welness-szálló épülhet a sávolyi pálya helyén

A soha be nem fejezett, és félkészen pusztuló tervezett MotoGP pálya területét megszerző Bad Schandau-Sávoly konzorcium szóvivője, Siegfried Bruckner közölte, hétcsillagos Welness-szállóként és élményparkként hasznosítanák a területet, amennyiben megkapják a szükséges engedélyeket.

Bruckner Anna, a Somogy megyei főjegyző közölte, nem látják akadályát az építkezésnek, különös tekintettel arra, hogy végre megoldódna az évek óta gazdátlan terület sorsa. Kérdésünkre cáfolta, hogy a 875 forintos hektáronkénti ár, amelyért az önkormányzat eladná a területet az építtetőnek, meglepően alacsony volna.

2018. október 1. - Átadták a sávolyi Welness-központot

Tegnap ünnepélyes keretek között átadták a soha el nem készült MotoGP pálya helyén épült Welness-szállót és élményparkot. S. Bruckner igazgató közölte, elégedett a munak minőségével és tempójával, amely lehetővé tette, hogy már az október 23-i ünnepre vendégeket fogadhassanak.

 

Nem, semmiképp nem adnám a kedvenc króm-vanádium készletemet egy újabb versenypályáért. Mégha csak a Mátrixban készülne is. Miért is? Elsőnek ott ugye a Hungaroring. Az miért nem jó? Ja, hogy nem. Akkor bitte schön, bővítsük a már meglévő valamelyikét. Még mindig olcsóbban kijövünk (persze a maradék pénzt szétosztjuk egymás között és oltári nagy baromságokra szétszórjuk), ha mondjuk az egész pofás Euroringhez hozzáépítünk egy gyorsabb, lendületesebb részt. Aha, hogy úgysem jó. Nos, akkor tényleg építsünk egy vadonatúj pályát x csillió ojróért, és tömjük meg a zsebét 150-200 falábúnak, akik majd -természetesen az adózók pénzén- ünnepélyesen felavatják. Néha nem értem Magyarországot. Ennyire jó, hogy ez most a legégetőbb probléma? Vagy már fogy a pártkasszákból a pénz? Hülyeség és pénzkidobás. Nem akarok hasonlítani, de nem hagy nyugtona  tudat, hogy a csehek két valamirevaló pályával idestova 50 éve jól megvannak. Hejj, kutyavilág...omm

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://balaton-ring.blog.hu/api/trackback/id/tr941810855

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása